Bliv synlig
på Sociale Medier

– med spændende opslag og annoncering

Sammen skaber vi effekt
Book et uforpligtende møde

Hænger dine Sociale Medier lidt i bremsen?

Vi kender det godt – det er ligesom ikke rigtig blevet til noget, det med løbende opslag på og vedligehold af virksomhedsprofilen på de Sociale Medier. Det hele er blevet en lidt rodet affære, og der er ikke særlig stor effekt af vores tilstedeværelse.

Alle virksomheder kan opnå en stor fordel, ved at lave en strategi samt handlingsplan omkring deres tilstedeværelse og aktivitet på de sociale medier, så disse tilpasses virksomhedens mål og giver målgruppen et tydeligt billede af virksomheden samt dens produkter og værdier.

En god social mediestrategi sikrer at:

  • Der er styr på hvilke kommunikative virkemidler, der skal bruges, samt hvilken effekt/resultat der ønskes
  • Du kender de ressourcer, der skal afsættes til formålet
  • Din virksomheds kerneværdier kommer til udtryk i dit indhold på de sociale medier
  • Du øger din virksomheds tilstedeværelse og relevans for målgruppen
  • Det bliver nemmere at overskue, forberede og producere de planlagte opslag og kampagner
  • Du opnår et naturligt flow i antallet af opslag samt at opslag og annoncering samt rammer de ønskede modtagere – på det optimale tidspunkt

Med lidt planlægning og forberedelse bliver det nemlig en ren Win-Win situation.

Har du enten ikke tid, ressourcer eller viden omkring, hvad man rent faktisk kan opnå ved en aktiv tilstedeværelse på de sociale medier, så kontakt os for en uforpligtende snak og lad os vende dine muligheder. Vi er nemlig rigtig skarpe hvad angår strategier, planlægning og produktion af relevant indhold som f.eks. spændende opslag og effektive annoncer til sociale medier (SoMe).

Lad os mødes og tage en snak om de sociale medier

Med venlig hilsen
Annette, Freelancer og Social Media Manager
Communexion Marketing & Kommunikation

PS! Annette er uddannet Social Media Manager – hvilket indebærer, at hun er rigtig godt klædt på i forhold til arbejdet med de sociale medier, hvilket kan omfatte:

  • Forundersøgelse og udformning af effektiv strategi til sociale medier – virksomhed, målgruppe, medier, retoriske virkemidler, ønsket effekt, samt hvilke ressourcer der bør afsættes til formålet (personale/økonomi)
  • Oprettelse og design af professionelle sider til Facebook, Linkedin, Instagram og Twitter – din virksomheds ansigt på de forskellige medier
  • Implementering af social medie strategi i virksomheden – hvad gør I, hvad vil I fortælle og hvorfor
  • Kommunikative og retoriske virkemidler på sociale medier – med hvilke parametre bør I promovere virksomheden, hvordan og hvornår rammes målgruppen bedst
  • Planlægning og strukturering af aktiviteter og annonceringsmuligheder på de sociale medier
  • Detailplanlægning af aktiviteter på året (årshjul med aktiviteter) med indhold og medievalg samt indrykningstidspunkt, opbygning af opslag og evt annoncer
  • Måling af effekt – hvad får din virksomhed ud af organiske opslag kontra betalt annoncering. Modsvarer resultatet den ønskede effekt, opnås flere følgere/likes og er der øget interaktion med målgruppen?